Estudo da parroquia de Labacengos ( Moeche)
Realizado polos alumnos de 2º ESO do CPI de San Sadurniño
Xeografía e Historia / luns 18 de xuño do 2007

NOMES:

Cristina Tuimil Fernández, Lorena Soto Quetti, Daniel Graña Villar

PARROQUIA: Labacengos

- A primeira referencia escrita do nome de labacengos aparece no s.VI na fala dos “Lapatiancos”. Falase de que aquí había unha“mina de cobre” e según algún historiador o nome de LAPATIENCOS (queda hoxe en Labacengos) refiren á actividade a que se dedican os que pastan e alimentan gando.

EXTENSIÓN: 61 áreas e 30 centiáreas

Nº DE HABITANTES: 152 mulleres- 137 homes no ano 2004. En total 289 hab.

DENSIDADE:

1º- SITUACIÓN:

NORTE: A Barqueira SUR: San Xoán LESTE: Santa Cruz OESTE: Santiago de Abade

MEDIO FÍSICO:

RÍOS E REGATOS:

Barbelas Río da Vila

MONTES:

PRINCIPAIS VÍAS DE COMUNICACIÓN:

Carretera Ferrol-Ortigueira Estación de Cerdido Apeadero de Labacengos Apeadero de Entrambarrías Carretera Felgosas.- Espiñaredo Carretera San Xiao-Labacengos

PRINCIPAIS NÚCLEOS DE POBOACIÓN:

Vilachave, Barbelas, Vieiteiras, Porcal, Entrambarrías, San Xiao, Abelleira, Bidueira, A Estación, Sulleo, Denoeiro, Monteluz, Vilapedre, Ramisquido, A Fraga, A Veiga, A Freixa, Lavandeira, Río da Vila, A Loira, A Ribeira, A Igrexa, Casanova, A Cruz , O Foxo, Os Castros, A Rega e A Graña.

PARROQUIA ADICADA:

- PATRÓN:

Santa María (en agosto) San Antonio (xa non se celebra) San Xulián (xa non se celebra) Pentecostés (en maio)

- ROMERÍAS:

San Xulián ( o día 7 de xaneiro, pero xa non se celebra)

2º- EQUIPAMENTOS:

EIDO ESCOLAR:

Escola de San Xiao Escola de Entrambarrías

MOVEMENTO ASOCIATIVO:

AVV Labacengos

Directiva:

A Avv Labacengos fundouse o 23 de Outubro de 2004 no lugar de Vilachave, por un lado para desenvolver actividades, para nenos, non tan nenos e maiores, e por outro para mirar por aqueles servizos comúns que podan mellorar ou facilitar a vida na parroquia. Levan 280 socios, prácticamente todo Labacengos.

ACTIVIDADES PARA 2007

3º- ECONOMÍA:

SECTOR PRIMARIO:

Gandeiría

Gandeiría Denoeiro S.C Gandeiría Lavandeira S.C Gandeiría San Xiao Granxa de caracoles (Lavandeira) Gandeiría Hermanos Alves Fernández (Labacengos)

- Na maioría das casas hai unha horta e abundan os cultivos de hortalizas, trigo e patacas. Cantería 4º- PATRIMONIO HISTÓRICO E ETNOGRÁFICO:

CASTROS:

Castro de Vilachave Castro de Labacengos

MÁMOAS:.

Mámoa do Ventoeiro

ARQUITECTURA CIVIL:

Muiños: Graña, Outeiro e Labacengos. Pontes: P. Portechao, Polaimo, S. Xiao, Barbelas, Entrambarrías, Graña, Gandarón, Castros, A Igrexa, Lavarda, Casilla, Río da Vila, Muiño Queimado, Os Tercios e no Casón. Fontes: Peón, Monteluz, Fonte Cega, Vilapedre, Cacheiras, A Picharra, A Pipela, Pedregal, Fraga, San Xiao, Curros, Fonte dos Mosteiros e San Xulián. Lavadoiros: Polaimo, Vilachave, Emtrambarrías, San Xiao, Castros, Labacengos, Ramesquido, Lavandeira, Outeiro, Vieiteiro, Porcal.

ARQUITECTURA RELIXIOSA:

Igrexa: Labacengos Capelas: San Xiao dos Ósos Cruceiros: S. Xiao, Igrexa de Labacengos.

5º-ÁREAS DE PATRIMONIO NATURAL:

Árbores centenarias: Árbore da Igrexa( carballo)

6º-ENDEREZOS DE INTERESE:

CANTEIRA:

Villar Piñón e C.I.A. SCV ( Entrambasrrías-Labacengos) Telf: 981411147-981418260

TAXISTAS: Andrés Mera Mera (A Estación- Labacengos) Telf: 981411059

Miguel Fernández Fernández (San Xiao- Labacengos) Telf:981427473

FONTANERÍA:

Martín Pena Alvariño Proyectos, Instalaciones y Montajes, s.l Fontanería*Gas*Calefacción*Energías renovables (Lavandeira,1-Labacengos) Telf: 607219056-607219228 Fax: 637376119 Instalmartin@vodafone.es

EXCAVACIÓNS:

Excavacións Senra. (Río da Vila-Labacengos)

TRANSPORTES.