Principal Mapa do sitio

Educación primaria


Atrás Arriba

 Primeiro Segundo Terceiro Cuarto Quinto Sexto     

 

 

 

Abaixo

    

    A educación primaria está organizada en tres ciclos de dous cursos que van dende os 6 anos ata os 12.

bullet Primeiro ciclo
bullet1º curso de primaria
bullet2º curso de primaria
bullet Segundo ciclo
bullet3º curso de primaria
bullet4º curso de primaria
bullet Terceiro ciclo
bullet5º curso de primaria
bullet6º curso de primaria

    Ensino do inglés dende o primeiro ciclo e utilización das novas tecnoloxías nas diferentes áreas de aprendizaxe.

 

EDUCACIÓN PRIMARIA

No marco da LOXSE, coa ampliación do ensino obrigatorio ata os dezaseis anos, cómpre distinguir dúas etapas: a Educación Primaria(6/12 anos) e a Educación Secundaria Obrigatoria (ESO) dos 12 aos 16 anos.  

No ensino obrigatorio, no que as finalidades básicas son favorece-lo desenvolvemento integral da persoa e o logro da propia autonomía e da identidade persoal e social, a etapa de Educación Primaria debe proporcionarlle ao alumnado un contorno educativo que facilite unha autonomía de acción no medio, rico en elementos de socialización e que sexa un marco de aprendizaxes instrumentais básicas.

Estructuración da Etapa

A Educación Primaria comprende seis anos académicos, desde os seis aos doce anos de idade, e estructúrase en tres ciclos de dous anos de duración cada un.

 

Esta etapa organízase nas áreas que se sinalan a seguir, que son obrigatorias e deben ter metodoloxicamente un enfoque global integrador, tal como se establece no Decreto 245/1992:

bulletLingua e Literatura Galegas.
bullet

Lingua Castelá e Literatura.                                                            

bulletLingua Estranxeira.
bulletEducación Artística.
bulletEducación Física.
bulletMatemáticas.
bulletCoñecemento do Medio Natural, Social e Cultural.

 

A área de Relixión Católica será de oferta obrigatoria para os centros e de carácter voluntario para os alumnos e alumnas. Ao  comezar a Educación Primaria ou na primeira inscrición do alumno ou alumna ao centro, os seus pais, nais ou titores legais manifestarán á dirección do centro a opción á que se acollen, sen prexuízo de que esta se poida modificar ao comezo de cada curso escolar. Os centros organizarán, ao mesmo tempo, actividades alternativas, segundo establece a normativa, adecuadas para os nenos e nenas que non asistan ás clases de Relixión Católica.

A educación moral e cívica, a educación para a paz, para a saúde e calidade de vida, para a igualdade entre os sexos, a educación ambiental, a educación sexual, a educación do consumidor, a educación para o lecer e a educación vial estarán presentes a través das diferentes áreas ao longo de toda a Educación Primaria.

Sen prexuízo do carácter global e integrador das áreas nas que se organiza a Educación Primaria, establécese a seguinte distribución horaria:

Áreas e materias

Ciclos

Cursos

Lingua e Literatura Galega

4

4

4

4

4

4

Lingua Castelá e Literatura

4

4

4

4

4

4

Aspectos comúns das linguas

0,5

0,5

-

-

-

-

Lingua Estranxeira

-

-

3

3

3

3

Educación Artística

2,5

2,5

2

2

2

2

Educación Física

2,5

2,5

2

2

2

2

Matemáticas

5

5

4

4

4

4

Coñecemento do medio natural,
social e cultural

5

5

4,5

4,5

4,5

4,5

Relixión ou
Actividades alternativas

1,5

1,5

1,5

1,5

1,5

1,5

Períodos lectivos

50

50

50

Titoría

Na Educación Primaria cada grupo de alumnos e alumnas terá un mestre titor. A súa actuación deberá coordinarse especialmente coa dos outros mestres que incidan sobre o mesmo grupo de alumnos e alumnas, ademais da necesaria coordinación co equipo de mestres de ciclo e de etapa, segundo se establece no Decreto 374/1996 que aproba o Regulamento orgánico dos colexios de Educación Primaria.

 

Normalización lingüística

Co fin de contribuír á normalización lingüística da comunidade educativa, o centro deberá considerar a súa situación sociolingüística específica e actuar de acordo coa normativa vixente.

O Decreto 247/1995, do 14 de setembro (DOG do 15) establece que no 2º e no 3º ciclos desta etapa se impartirán en galego dúas áreas de coñecementos cando menos, sendo unha delas a área de Coñecemento do Medio Natural, Social e Cultural.

Avaliación e promoción

Ao remate de cada ciclo decidirase a cerca da promoción dos alumnos e alumnas ao ciclo seguinte. A decisión será adoptada polo mestre titor tendo en conta os informes dos outros mestres do grupo de alumnos e alumnas.

Cando a decisión comporte que o alumno ou alumna non promocione ao ciclo ou etapa seguinte esixirase a audiencia Anterioria dos seus pais ou titores e deberá ir acompañada de medidas educativas complementarias orientadas a conseguir que o alumno ou alumna, que non promocione, acade os obxectivos programados.

A decisión de que un alumno ou alumna permaneza un ano máis no mesmo ciclo só poderá adoptarse unha vez ao longo da Educación Primaria (e outra excepcional oídos pais, mestres e inspector), segundo o establecido na Orde do 6 de maio de 1993 que regula a avaliación neste etapa.                                                            

Obxectivos             

A Educación Primaria contribuirá a desenvolver nas nenas e nenos as capacidades seguintes:

·        Utilizar, de xeito apropiado, a lingua galega e a lingua castelá.

·        Comprender e expresar mensaxes sinxelas nunha lingua estranxeira.

·        Aplicar ás situacións da vida cotiá operacións simples de cálculo e procedementos lóxicos elementais.

·        Adquiri-las habilidades que permiten desenvolverse con autonomía no ámbito familiar e doméstico, así como nos grupos sociais cos que se relacionan.

·        Aprecia-los valores básicos que rexen a vida e a convivencia humana e obrar de acordo con eles.

·        Utiliza-los diferentes medios de representación e expresión artística.

·        Coñece-las características fundamentais do seu medio físico, social e cultural e as posibilidades de acción nel.

·        Valora-la hixiene e a saúde do seu propio corpo, así como a conservación da natureza e do medio ambiente.

·        Utiliza-la educación física e o deporte para favorece-lo desenvolvemento persoal.

 

Arriba

 
CEIP "A GÁNDARA"
Última
actualización
: 09/09/2010