IES A Pinguela - Xardín botánico - Introdución
XARDÍN BOTÁNICO

INTRODUCIÓN

O Xardín Botánico do IES A Pinguela inaugurouse en 1987. Antes houbo que preparar o terreo que non era mais que un pedregal, con moitos materiais abandonados da obra da construción do Instituto. Para iso, tivemos que sacar moitos tractores de pedras, achandar o terreo, corrixir a súa acidez, preparar uns planos para unha plantación o mais didáctica posible comezando os labores en 1985.

Na construción do Xardín cabe destacar o labor que desempeñaron os alumnos. Desde un principio realizouse a construción de forma didáctica. A maior parte das nosas especies autóctonas son traídas e plantadas por alumnos, profesores ou ata algún pai ou persoas que sabendo do noso labor traíannos algunhas especies. Cabe destacar o caso dun emigrante en Inglaterra que nos trouxo varias especies do Xardín Botánico de Leicester. Os alumnos antes de traer unha especie de árbore ou arbusto, estudan as características mais importantes da planta en cuestión.

Aos poucos o noso Xardín foi tomando corpo e hoxe podemos dicir con orgullo que posiblemente non exista outro destas características nun centro escolar, pois contamos con máis de 200 especies de árbores e arbustos, tendo representados todas as especies autóctonas, e a maior parte das que se poden ver en xardíns e casas particulares.

O noso Xardín Botánico foi e é utilizado didácticamente entre os nosos estudantes e as moitas persoas que o visitan xa que temos unha Guía na que se poden identificar todas as especies que temos no noso Xardín. Con él os nosos estudantes conseguiron premios nacionais e autonómicos e serviu para promocionar Monforte no mundo a través de congresos internacionais como é o de Caretakers of the Environment, organización da que formamos parte, do mesmo xeito que de RIACA (Rede Iberoamericana e do Caribe de Educación Ambiental).

Vicedirección do IES A Pinguela.