Departamento de Matemáticas / IES de MELIDE

 A Nosa Historia  As Matemáticas no INTRES  As Matemáticas na rede  As Matemáticas Rañatestas  Os exames  Ligazóns

 

Obxectivos e criterios de avaliación

OBXECTIVOS XERAIS DA ESO

1. Utilizar de maneira habitual as diferentes linguaxes matemáticas (numérica, alxebraica, estatística, xeométrica, gráfica...) na medida que resulten útiles para describir, representar e traducir as cuestións presentadas e as súas solucións.

2. Usar as formas de pensamento lóxico para formular e comprobar conxecturas, realizar inferencias e deduccións, e organizar e relacionar informacións diversas relativas á vida cotiá e á resolución de problemas.

3. Cuantificar aqueles aspectos da realidade que permitan interpretala mellor, empregando diversos medios apropiados a cada situación, tales como técnicas de recollida de datos, procedementos de medida, as distintas clases de números cos seus cálculos correspondentes, etc.

4. Elaborar estratexias persoais para a análise de situacións concretas e a identificación e resolución de problemas, empregando distintos recursos e instrumentos, e valorar a conveniencia das estratexias utilizadas en función da análise dos resultados obtidos.

5. Representar a información obtida sobre fenómenos e situacións diversas de forma gráfica e numérica, e formarse un xuízo sobre a mesma.

6. Recoñecer a realidade como diversa e susceptible de ser explicada dende puntos de vista contrapostos e complementarios: determinista/aleatorio, finito/infinito, exacto/aproximado, etc.

7. Identificar as formas e relacións espaciais que se presenten na realidade, analizando as propiedades e relacións xeométricas implicadas e sendo sensible á beleza que xeran.

8. Valorar as matemáticas como unha ciencia integradora, recoñecendo o papel que desempeñan nos distintos ámbitos da actividade humana, non só na científica e tecnolóxica, senón tamén nos aspectos sociais, estéticos, laborais, etc.

9. Actuar, nas situacións cotiás e na resolución de problemas, de acordo cos modos propios da actividade matemática, como a exploración sistemática de alternativas, a precisión na linguaxe, a flexibilidade para modificar o punto de vista ou a perseveranza na procura de solucións.

 

 

CRITERIOS DE AVALIACIÓN NA ESO

1. Utilizar os números enteiros, decimais e fraccionarios e as porcentaxes para intercambiar información e resolver problemas e situacións da vida cotiá.

2. Resolver problemas para os que se precise a utilización das catro operacións, as potencias, as raíces cadradas, con números enteiros, decimais e fraccionarios, elixindo a forma de cálculo apropiada e valorando a adecuación do resultado ó contexto.

3. Utilizar convenientemente aproximacións por defecto e por exceso dos números acoutando o erro, absoluto ou relativo, nunha situación de resolución de problemas, dende a toma de datos ata a solución.

4. Interpretar relacións funcionais dadas en forma de táboa o a través dunha expresión alxebraica sinxela, e representalas utilizando gráficas cartesianas.

5. Resolver problemas da vida cotiá por medio da simbolización das relacións que poidan distinguirse en eles e, no seu caso, da resolución de ecuacións de primeiro grado.

6. Resolver problemas nos que se precise a presentación e resolución de sistemas de ecuacións lineais con dúas incógnitas.

7. Asignar e interpretar a frecuencia e probabilidade en fenómenos aleatorios de forma empírica, como resultado de recontos, por medio do cálculo (regra de Laplace) ou por outros medios.

8. Presentar e interpretar informacións estatísticas tendo en conta a adecuación das representacións gráficas e a significación dos parámetros.

9. Estimar a medida de superficies e volumes de espacios e obxectos cunha precisión acorde coa regularidade das súas formas, así como co seu tamaño, e calcular superficies de formas planas limitadas por segmentos e arcos de circunferencia, e volumes de corpos compostos por ortoedros.

10. Utilizar os conceptos de incidencia, ángulos, movementos, semellanza e medida na análise e descrición de formas e configuracións xeométricas.

11. Interpretar representacións planas de espacios e obxectos, e obter información sobre as súas características xeométricas (medidas, posicións, orientacións, etc.) a partir de ditas representacións, utilizando a escala cando sexa preciso.

12. Identificar relacións de proporcionalidade numérica e xeométrica en situacións diversas, e utilizalas para o cálculo de termos proporcionais e razóns de semellanza na resolución de problemas.

13. Identificar e describir regularidades, pautas e relacións coñecidas en conxuntos de números e formas xeométricas similares.

14. Utilizar estratexias sinxelas, tales como a reorganización da información de partida, a procura de exemplos, contraexemplos e casos particulares, ou os métodos de «ensaio e erro» sistemático, en contextos de resolución de problemas.

 

 

OBXECTIVOS XERAIS DO BACHARELATO

1.- Comprender os conceptos, procedementos e estratexias matemáticas que lles permitan desenvolver estudios posteriores máis específicos de ciencias ou técnicas e adquirir unha formación científica xeral.

2.- Aplicar os seus coñecementos matemáticos a situacións diversas, utilizándoos na interpretación das ciencias, na actividade tecnolóxica e nas actividades cotiás.

3.- Analizar e valorar a información de diferentes fontes, utilizando ferramentas matemáticas, para formarse unha opinión propia que lles permita expresarse criticamente sobre problemas actuais.

4.- Utilizar con autonomía e eficacia, as estratexias características da investigación científica e os procedementos propios das matemáticas (presentar problemas, formular e contrastar hipóteses, planificar, manipular e experimentar) para realizar investigacións e, en xeral, explorar situacións e fenómenos novos.

5.- Expresarse oral, escrita e graficamente en situacións susceptibles de ser tratadas matematicamente, mediante a adquisición do manexo dun vocabulario específico de termos e notacións matemáticas.

6.- Mostrar actitudes asociadas ó traballo científico e á investigación matemática, como a visión crítica, a necesidade de verificación, a valoración da precisión, o cuestionamento das apreciacións intuitivas e a apertura a novas ideas.

7.- Utilizar o discurso racional para presentar acertadamente os problemas, xustificar procedementos, adquirir rigor no pensamento científico, encadear coherentemente os argumentos e detectar incorreccións lóxicas.

8.- Abordar con mentalidade aberta os problemas que a continua evolución científica e tecnolóxica presenta á sociedade dominando a linguaxe matemática necesaria.

9.- Apreciar o desenvolvemento das matemáticas como un proceso cambiante e dinámico, intimamente relacionado co doutras áreas do saber, mostrando unha actitude flexible e aberta ante as opinións dos demais.

 

CRITERIOS DE AVALIACIÓN NO BACHARELATO

1.- Comprender os conceptos, procedementos e estratexias matemáticas que lles permitan desenvolver estudios posteriores máis específicos de ciencias ou técnicas e adquirir unha formación científica xeral.

2.- Aplicar os seus coñecementos matemáticos a situacións diversas, utilizándoos na interpretación das ciencias, na actividade tecnolóxica e nas actividades cotiás.

3.- Analizar e valorar a información de diferentes fontes, utilizando ferramentas matemáticas, para formarse unha opinión propia que lles permita expresarse criticamente sobre problemas actuais.

4.- Utilizar con autonomía e eficacia, as estratexias características da investigación científica e os procedementos propios das matemáticas (presentar problemas, formular e contrastar hipóteses, planificar, manipular e experimentar) para realizar investigacións e, en xeral, explorar situacións e fenómenos novos.

5.- Expresarse oral, escrita e graficamente en situacións susceptibles de ser tratadas matematicamente, mediante a adquisición do manexo dun vocabulario específico de termos e notacións matemáticas.

6.- Mostrar actitudes asociadas ó traballo científico e á investigación matemática, como a visión crítica, a necesidade de verificación, a valoración da precisión, o cuestionamento das apreciacións intuitivas e a apertura a novas ideas.

7.- Utilizar o discurso racional para presentar acertadamente os problemas, xustificar procedementos, adquirir rigor no pensamento científico, encadear coherentemente os argumentos e detectar incorreccións lóxicas.

8.- Abordar con mentalidade aberta os problemas que a continua evolución científica e tecnolóxica presenta á sociedade dominando a linguaxe matemática necesaria.

9.- Apreciar o desenvolvemento das matemáticas como un proceso cambiante e dinámico, intimamente relacionado co doutras áreas do saber, mostrando unha actitude flexible e aberta ante as opinións dos demais.

 

Departamento de Matemáticas / IES de MELIDE

 A Nosa Historia  As Matemáticas no INTRES  As Matemáticas na rede  As Matemáticas Rañatestas  Os exames  Ligazóns