Pagina nueva 1
PROXECTO DE I+D
TECNOLOXÍAS ENCAMIÑADAS Á ACCESIBILIDADE
NO SECTOR DA AUTOMOCIÓN
entre os anos 2004 e 2007 lÉvase A cabo un proxecto de investigación
subvencionado pola consellería de industria co fin de :
A
finalidade deste proxecto é desenrolar sistemas que permitan o acceso e un
mellor desenvolvemento na condución das persoas que ven minguadas algunhas das
súas facultades.
O
proxecto trata de mellorar tres aspectos nos que a investigación é escasa :
► Axuda
ó acceso ó interior do automóbil
► Axuda
ó manexo de certas funcións internas e externas
► Recoñecemento
de sons no exterior do automóbil, avisando ó conductor por medio dunha pantalla.
Os
obxectivos deste proxecto están encamiñados ó ensino e á divulgación de certas
técnicas de investigación aplicadas á automoción, baixo as liñas explicadas na
introdución. A interacción entre docentes e investigadores da Universidade de
Santiago de Compostela e docentes do instituto IES de Fene permite abrir unha
vía de comunicación entre ambos sectores educativos. Para tal fin, leváronse a
cabo, fundamentalmente, dúas liñas de investigación:
► Construción
do dispositivo do vehículo que permita a mobilidade do asento fóra do mesmo p or
parte de profesorado do IES de FENE.
► Deseño
dun instrumento luminoso que se acople ó salpicadeiro do vehículo que indique ó
conductor a procedencia e o tipo de son dunha fonte externa, realizado na
Facultade de Físicas – departamento de Física Aplicada- da USC.
En
liñas xerais, a investigación e construción do prototipo resultou fructífera. A
continuación preséntanse as vantaxes e desvantaxes que se atoparon neste
primeiro prototipo desenvolvido.
Vantaxes
► Facilitar
amplamente a accesibilidade ó vehículo a persoas con problemas de mobilidade ou
con discapacidade.
► Accesorio
que pode ser instalado en calquera modelo de vehículo.
► Custo.
Inconvenientes:
► Sistema
empregado: está demostrando ter un volume demasiado elevado para as
características dos vehículos convencionais de pequenas dimensións.
► No
prototipo aquí desenvolvido, o movemento do asento resulta ser demasiado
ruidoso.
Proxecto Indicador Luminoso.
► Definición:
consiste nun indicador que se atopará no salpicadeiro do automóbil. Este
dispositivo será capaz de identificar tanto o tipo de son correspondente a unha
fonte exterior (identificador intelixente) como a súa orixe (localizador
intelixente).
► O
deseño tentará que o sistema usado sexa universal, sendo polo tanto adaptable a
calquera tipo de vehículo. Está pensado, sobre todo, para que ata os de gama
baixa poidan utilizalos, co fin de que sexa un recurso economicamente accesible
para o conxunto da sociedade.

Valoración dos Resultados Obtidos.
En liñas xerais, a investigación e construción do prototipo resultou
fructífera, sobre todo desde o punto de vista didáctico.
Vantaxes:
► Recoñecemento
de sons externos, como axuda para persoas con discapacidade auditiva.
► Accesorio
que pode ser instalado en calquera modelo de vehículo.
Inconvenientes:
Malia os bos resultados obtidos coas simulacións, mediante ordenador, da RNA
necesaria para implementar o dispositivo, atopámonos con algunhas incidencias,
as cales se detallan a continuación.
1) O
son captado
precisa dunha unidade de procesamiento de sinais que permita obter o seu
espectro, mediante a apropiada aplicación das transformadas rápidas de Fourier
[Irrazabal1999]. No noso caso, isto levouse a cabo mediante un adecuado programa
informático (software Cool Edit [SSC2003]). Con todo, isto é moito máis
complicado de levar á práctica en tempo real (cálculos da orde dos milisegundos)
e mediante un dispositivo de hardware instalado dentro do dispositivo indicador.
Dita complexidade implica un deseño máis elaborado do que se suscitaba
inicialmente, ademais de encarecer os materiais a adquirir, estando estes fose
do orzamento asignado a este proxecto. Ver Conclusións.
2) Debido
a atrasos involuntarios, tampouco foi posible construír un prototipo de RNA en
hardware propio (con tecnoloxía de estado sólido tipo VLSI [Fakhraie1996]). Ver
Conclusións.
Como en todo proxecto os resultados acadados son mellorables, pero en liñas
xerais cabe estar contentos dado que os prototipos conseguiron ser deseñandos e
probados, quedando pendente a fase de mellora.
Participantes do Proxecto
USC
Eduardo Moreno Piquero ( Investigador Principal)
Francisco José Ares Pena
Julio Claudio Brégains
IES de FENE
Alberto Caaveiro Tembrás
Antonio González Fernández
Juan Manuel López López
Andrés Villar Martínez
Mª Estrella Pérez Freire
ICE
|