Pagina nueva 1
Coa nova contrarreforma avecíñase unha nova desfeita no ensino.
Seguen sendo as intencións políticas as que estan por enriba de calquera
consenso capaz de estabilizar un proxecto que englobe ó conxunto da sociedade.
Fanse pequenas modificacións, aparecen novas asignaturas,
redúcese o horario doutras e ademais o problema engadido de non saber que facer
coa relixión, pero iso sí, hai que seguir co espírito da Loxse que tan bos
resultados deu. De plantexar un modelo que cuestione tanto os contidos como a
maneira de impartilos, diso nada de nada.
Ó profesorado só nos queda continuar como animadores pedagóxicos
en permanente contacto coas familias. Hai que resignarse e intentalo doutro
xeito: nada de libros; ler cansa, videoxogos, sesións de
espiritismo, ciclos de conferencias organizados por Cañita brava, actividades
que integren realmente ós alumnos na sociedade que estamos vivindo, e por que
non podemos ser nós tamen como Beckam e promocionar salas de festas, ou
anunciar unha marca de colonia nun Alcampo.
É posibel que se nos comportamos deste xeito, tal vez empezen a
tomarnos algo en serio e ó mellor ata se lles pasa pola imaxinación facernos
algún tipo de consulta, digo eu que algo teremos que dicir de todo isto.
Vexo difícil saír desta minoría de idade cando se ten como
modelo a Ronaldo, Coto Matoros e unha longa lista de ídolos de masas.
Discúlpenme agora que me poña un pouco serio, e faga algún
comentario a partires do borrador do anteproxecto de lei da Loe que se ven de
apresentar estes días.
Vanse facer duas avaliacións, unha en 4º de Primaria e outra en
2º da Eso co propósito de medir o nivel xeral de tódolos alumnos pero sen
repercusións académicas,xa que non se trata de avaliar individualmente a cada
alumno senón o funcionamento do sistema educativo (medidas propostas dos
plantexamentos e as solucións educativas adoptadas en políticas que se
apliquen), non me digan que non é surrealista.
Na Eso desaparecen horas lectivas de Música, Plástica e
Tecnoloxía, e no Bacharelato a asignatura de Filosofía deixa de ser común nos
dous cursos e vai ser suplantada por outra de nova creación chamada
Ciencias para o mundo contemporáneo, que se vai impartir no
bacharelato de Humanidades e ciencias sociais.
Este interese por eliminar progresivamente a Filosofía é algo
que xa fixeran cando se implantou a Loxse, daquela xa se intuía por onde ían as
cousas o lema parece ser hai que ser modernos e para elo
primeiro empezamos por cargarnos o Latín e o Grego e agora tócalle o turno á
Filosofia.
Pensamos que detrás de todo isto non hai só unha clara
intencionalidade política senón tamen unha profunda ignorancia. Descoñécese non
só en que consiste a Filosofia o cal non é grave senón tamen a Ciencia, que é o
que precisamente tratan de introducir para paliar as posibles deficiencias dos
alumnos de humanidades.
As ciencias son sectoriais é dicir acotan e estudan un
determinado campo gnoseolóxico da realidade (Bioloxía, Física, Xeoloxía, etc) e
a relación que manteñen entre elas é dialéctica xa que non pode haber unha
Ciencia das ciencias, pois ben esta relación dialéctica lévase a cabo
precisamente dende a Filosofia. Poderase explicar a un alumno de humanidades que
son as células nai ou en que consiste a clonación pero para elo antes hai que
empezar por explicar que é unha célula e como funciona , algo que se explica en
clase de Bioloxía, e se o que queremos é falar das implicacións éticas que
suscita a clonación entón obviamente estamos rebasando ese campo gnoseolóxico.En
resumidas contas,que non hai filosofia sen ciencias éstas precisan aclarar seus
presupostos ontolóxicos, xa que a idea mesma de ciencia é de carácter filosófico
(Algo que aparece reflectido en textos de Einstein, R. Thom, Ilia Prigogine,etc
).
Diremos máis, para quen realmente pode resultar interesante a
asignatura é precisamente para os alumnos do bacharelato de ciencias. O que non
se entende ben é como a suprimen do bacharelato de Humanidades.
Asignaturas como: Latín, Literatura, Filosofia educan a nosa
capacidade abstractiva e proporcionan un certo rigor intelectual e crítico, o
que antes se chamaba amobla-la cabeza ( capacidade de razoamento e un correcto
uso da linguaxe).
Bueno é mellor deixalo porque isto da para escribir moitísimo,
que me din desa nova perla chamada Educación para a cidadanía
non lles recorda aquela Formación do espìrito nacional ou un Manual dos bos
costumes.
Deberían repartir os manuais polas casas como fixeron coa nova
Constitución europea. Viva a modernidade! Hai que loerse!
Coda: Se
patético resulta que uns cantos señores que estan de paso pola política fagan e
desfagan a seu antoxo, máis patética resulta a pasividade dun colectivo con
mentalidade de funcionario que non está disposto a interrumpir a súa tranquila
espera da xubilación.
Xosé luis arias

Exercicio
proposto pola redacción da revista para pensar
|