O pequeno grande home de Flores

Publicado o 31 Xaneiro, 2010 na sección Bioloxía e Xeoloxía, Departamentos por Xosé Ramón García

hobbit.jpgOs últimos traballos mostran que o ‘Hobbit’ evoluíu en África hai máis de dous millóns de anos e utilizaba ferramentas. JAVIER SAMPEDRO - Madrid - 25/10/2009

Cinco anos despois do seu descubrimento na illa de Flores, en Indonesia, os científicos seguen reexaminando o fósil humano máis desconcertante da historia: LB1, o home de Flores, que en realidade era unha muller. Medía un metro e non tiña máis cerebro que un chimpancé, pero viviu hai só 17.000 anos. Algúns paleontólogos non aceptan que represente unha especie anana, e sostiveron sempre que LB1 é unha muller moderna con algunha enfermidade rara. Segundo os últimos estudos evolutivos, non obstante, a enfermidade tería que ser tan rara como unha máquina do tempo.

O polgar dos seus pés era perpendicular aos demais dedos e tería calzado un 40. A súa clavícula non é de tipo humano, pero o nariz sitúao entre os homínidos

Os novos datos tampouco confirman a interpretación inicial dos descubridores do hobbit: que esta especie era un descendente evolutivo do Homo erectus, o primeiro homínido que saíu de África (hai 1,8 millóns de anos). Como o erectus xa tiña un tamaño similar ao noso, esta interpretación implicaba que o hobbit ou Homo floresiensis, que é o seu nome técnico, se tiña que ter miniaturizado na illa de Flores. O fenómeno é coñecido noutros mamíferos.

Segundo os novos resultados, o hobbit non é un homo erectus que se fixo anano, senón que xa saíu anano de África, porque provén dunha especie aínda máis antiga que o erectus, dunha época en que os homínidos aínda non creceramos de tamaño. Non é que a nova idea sexa moito máis convencional que a anterior. Algúns paleontólogos, en realidade, vena aínda máis chocante. Simplemente, é a que cadra mellor con todos os datos.

(Ler o resto do artigo »)

A Revolución de Lynn Margulis

Publicado o 29 Xaneiro, 2010 na sección Bioloxía e Xeoloxía, Departamentos por Xosé Ramón García

O alumnado de 2º de Bacharelato A, de Bioloxía,  debe descargar e ler o seguinte documento de Word:

Word

(Uso educativo sen ánimo de lucro)

Margulis

Imaxe de Alberte Zato

Día da Paz

Publicado o 28 Xaneiro, 2010 na sección Biblioteca por Carmen Vilariño Agras

Día escolar pola Paz e a Non-violencia

O día 30 de xaneiro de 1948 foi asasinado o lider nacional e espiritual da India Mahatma Gandhi, polo que se celebra o Día Mundial Da Paz. Tamén nesa mesma data celébrase dende o ano 1964 o Día Escolar pola Paz e a Non-violencia.

gandhi500.jpg

Dende a nosa biblioteca queremos colaborar nesta conmemoración, aportando un rincón para a reflexión, para iso estamos a elaborar un mural no que teñen cabida todos todos os vosos desexos de paz e máis as vosas reflexións.

O Mural pola Paz estará colocado no pasillo da biblioteca dende o venres 29 de xaneiro ata o venres 5 de febreiro.

Darlle unha oportunidade a Paz, reflexionade e participade.

Dentro da biblioteca tedes unha escolma de lecturas  e películas pola Paz.

” Boas lecturas”

paloma_paz.jpg

Na Punta da Lingua Monográfico Un

Publicado o 19 Xaneiro, 2010 na sección Boletín "Na punta da Lingua", Normalización e Dinamización Lingüística por Alberte Zato

Para ve-lo Boletín a toda pantalla clique en calquera páxina do documento. Para saír de pantalla completa, prema na tecla ESC

Libros recomendados en castelán

Publicado o 18 Xaneiro, 2010 na sección Club de lectura, Lengua y Literatura castellanas, Biblioteca por Alberte Zato

1º CICLO de la ESO

Endrina y el secreto del peregrino

López Narváez, Concha

endrina.png

Endrina emprende el camino de Santiago junto a dos acompañantes que ocultan un gran secreto. Pronto se ven inmersos en las más variadas aventuras y sobresaltos, sin faltar los ataques de bandidos, que para eso la novela está ambientada en la Edad Media.

El misterio del cuarto amarillo

Leroux, Gastón

misterio.png

Una noche una joven sufre un ataque misterioso en “el cuarto amarillo”, una habitación de ese color. De repente se oyen los gritos de la chica y cuando acuden en su ayuda, aparece malherida. Pero allí no hay nadie y parece imposible que alguien haya entrado desde fuera y luego haya podido huir, porque el cuarto estaba completamente cerrado. Este es el primer caso que va a resolver el inspector Rouletabille; si os gusta, podéis animaros a leer otras novelas del mismo personaje.

(Ler o resto do artigo »)

Conferencia de Francisco Anguita

Publicado o 12 Xaneiro, 2010 na sección Avisos urxentes, Bioloxía e Xeoloxía por Xosé Ramón García

O venres 15 de xaneiro pronunciará no noso Centro unha conferencia o  xeólogo e profesor da Universidade Complutense de Madrid, Francisco Anguita Vírella. O alumnado de Ciencias para o Mundo Contemporáneo (1º de Bacharelato)  terá a oportunidade de escoitalo na Aula de Conferencias, ás 12,00 da mañán. Será presentado polo profesor Manuel Brañas, e a charla terá por título Venus, Marte y la Tierra.

O profesor Anguita é un amante da Terra e doutros planetas, por exemplo a través do estudo dos volcáns de Marte. É un experto en percorrer os centos de millóns de anos que duran as eras xeolóxicas.

Para maior información podedes consultar:

O vindeiro venres, 15 de xaneiro o alumnado de Ciencias do Mundo Contemporáneo asistira a unha charla do profesor Francisco Anguito, co título de Venus, Marte y la Tierra.

Podemos ver unha entrevista a Francisco Anguita en http://www.rtve.es/television/20091123/geologia/302143.shtml